یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران:

وایمکس محدودیت‌های ADSL را ندارد

تزئيني

سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲:۰۰


رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران با بیان اینکه فناوری وایمکس نسبت به ADSLجدیدتر است، گفت: محدودیتی که ADSL یا همان اینترنت پرسرعت دارد این است که به یک نقطه مکانی مشخص وابسته است و کاربر نمی‌تواند از سرویس خود در مکان‌های دیگر استفاده کند.

وایمکس نیوز - مسعود ریاضیات، رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان این مطلب افزود: مزیت فناوری وایمکس این است که شما زمانی که مشترک آن می‌شوید در هر کجایی که شبکه پوشش داشته باشد می‌توانید از سرویس خود بهرمند شوید.
ریاضیات با اشاره به استفاده کشور مالزی از فناوری وایمکس گفت: شهر کوالالامپور مالزی به صورت کامل تحت پوشش شبکه وایمکس قرار گرفته و کاربرانی که اشتراک اینترنت وایمکس دارند می‌توانند با لپ تاب خود در منزل، محل کار، اتوبوس، پارک و غیره از سرویس اینترنت استفاده کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر در ایران تنها یک اپراتور در تهران اقدام به ارایه سرویس کرده که آن هم فقط در منطقه مرکزی شهر پوشش دارد که باید اپراتورها هر چه سریعتر نسبت به توسعه شبکه خود اقدام کنند.
رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران با بیان اینکه سرعت دریافت اطلاعات در وایمکس بسیار مناسب‌تر از ADSL است، گفت: در فناوری وایمکس اطلاعات همانند تلفن همراه از طریق دکل‌های رادیویی منتقل می‌شود و در مواقعی ممکن است این امواج با مانع‌های طبیعی یا ساختمانی برخورد کند یا تحت تاثیر شرایطی جوی دچار اختلال شوند.
وی افزود: در کشور ما کسانی مثل خبرنگاران می‌توانند از وایمکس استفاده کنند و استفاده از این سرویس برای کاربرانی همچون آنها بسیار ضروری محسوب می‌شود اما در حال حاضر استفاده از این سرویس برای کاربران خانگی در کشورمان چندان ضروری به نظر نمی‌رسد.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته با توجه به اینکه حجم کار مردم بالاست در طول ساعات کاری فرصتی برای چک کردن ایمیل‌های خود یا کارهای شخصی ندارند، بر همین اساس این افراد با استفاده از سرویس وایمکس بسیاری از کارهای خود را در طول مسیر رسیدن به مقصد انجام می‌دهند.
وی گفت: در برخی از کشورها برای گردشگران خارجی امکان استفاده از سرویس‌ وایمکس به صورت مجانی فراهم شده که مالزی یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو